Divisão de Projetos e Atividades

Referência: PTDC/ECM-COM/1364/2014

Título: Vibration shielding periodic metamaterials

Área Científica: Construção metálica e mista

Síntese do Projeto: The proposed project involves the definition of new concepts for vibration shielding devices, which may correspond to a change of paradigm when compared to existing strategies. The main objective is to contribute to the definition of new technological solutions that can help giving response to a very relevant worldwide societal challenge, which is the mitigation of the vibration effects in the human being and built environment. It is our goal to contribute to the definition of new and efficient shielding measures that help to: • Improve the comfort of building users, by minimizing the vibration levels to which they are exposed; • Reduce the vibration levels near historical buildings, which require protection to vibrations in order to minimize their degradation; • Protect existing sensible buildings, which, due to their usage or specificities, cannot be exposed to higher levels of vibration.

Investigador Responsável: Doutor Luís Godinho

Programa de Financiamento: PT2020 – SAICT –PTDC/ICDT

Instituição Financiadora: FCT - Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Data de início: 01-06-2016

Data de conclusão: 01-06-2019

Instituições participantes no Projeto: Universidade de Coimbra (coordenador), Universidade do Porto.

Custo total elegível (EUR): 197.706,00€

Apoio financeiro da UE: 168.050,10€