Centro de Química de Coimbra

Other Papers

2015

A. Monteiro, C.G. Silva, J.C. Villar (2015) Cell Spotting – Let’s fight cancer together, Science In School 31 (Spring Issue), pp. 46-52.

2014

C.G. Silva, R.M.M. Brito, A. Monteiro, J.A.F. Leal, A. Furtado, N. Andrade, F. Brasileiro, P.G. Mota, C. Manahl, T. Holocher-Ertl, M. Pérez, E. Lostal, C. Val, F. Sanz, F. Serrano (2014). "SOCIENTIZE participatory experiments, dissemination and networking activities in perspective", Human Computation 1 (2), pp. 119-135.

F.S. Sanz, T. Holocher-Ertl, B. Kieslinger, F.S. García, C.G. Silva, White Paper on Citizen Science for Europe, In Soci- entize Consortium 2014. University of Zaragoza, Zentrum für Soziale Innovation, Tecnara, Universidade Federal Campina Grande, Universidade de Coimbra, Museu da Ciência da Universidade de Coimbra (Eds.), September 22, 2014.

J. Sousa, R.M.M. Brito, J.A.R. Salvador, C.G. Silva (2014). "In Search of Predictive Models for Inhibitors of 5-alpha Reductase 2 Based on the Integration of Bioactivity and Molecular Descriptors Data", Proceedings of the IWBBIO 2014 - 2nd International Work-Conference on Bioinformatics and Biomedical Engineering. Granada, Spain, Vol. 1, pp. 463-472.

C.G. Silva, P. Carreiras, E.S. Henriques, C.J.V. Simões, R.M.M. Brito (2014). "A Machine Learning Approach to Enhance Scoring Performance in Docking-Based Virtual Screening Experiments: COX-1 as a Case Study", Proceedings of the IWBBIO 2014 - 2nd International Work-Conference on Bioinformatics and Biomedical Engineering. Granada, Spain, Vol. 1, pp. 406-414.

2013

Cardoso M, Marques RF, Lopes MF, Cabrita AS, Santos JM. In vivo biocompatibility of Resilon compared with gutta-percha in a pre-clinical model. Dental Research Journal, 2013, vol. 10, no. 5, pp. 652-658.

Catré D, Lopes MF, Madrigal A, Oliveiros B, Cabrita AS, Viana JS, Neves JF, Predictors of severe postoperative complications in neonatal surgery. Rev Col Bras Cir. 2013;40(5).

A. C. Cardoso, C. Fiolhais, S. J. Formosinho, “O Modelo Atómico de Bohr e a sua Recepção em Portugal”, Química. Bol. Soc. Port. Quim., 130, 11-20, Jul-Set (2013).

R. A. E. Castro, Teresa M. R. Maria, A. O. L. Évora, J. Canotilho, M. Ermelinda S. Eusébio,Estudo de dois polimorfos da pirazinamida por calorimetria diferencial de varrimento e espectroscopia de infravermelho, Boletim da Sociedade Portuguesa, 130 (2013) 53-58.

J. P. O. Couto, T.F.G.G. Cova, A.A.C.C. Pais, Análise multivariada e temporal sobre dados epidemiológicos na área do cancro. Coimbra Reports on Medicinal Chemistry, 2013.

António O. L. Évora, J. Canotilho, M. Ermelinda S. Eusébio,Relevância do controlo do polimorfismo em activos farmacêuticos: caso de um tuberculostático, a pirazinamida, e de um anti-retroviral, o ritonavir, Contacto, revista de divulgação da Universidade Jean Piaget de Cabo Verde, (in press, 2013).

S. Jarmelo, T.F.G.G. Cova, A.A.C.C. Pais, J.S. Seixas de Melo, S.J. Formosinho, Ordenar as Universidades Ibero-Americanas: quantidade, qualidade e dimensão, Boletim da Sociedade Portuguesa de Química, 2013, Nº131, 21-24.

Francisco do Vale, Silvério Cabrita e João Luis Maló Abreu.Efeitos do ritmo da distracão osteogénica no alongamento sagital mandibular. Rev Port Estomatol Med Dent Cir Maxilofac. 2013;54(3):124–130 .

R. Amaral, J. C. Pereira, A. C. Pais, L. M.A. Santos, Cryopreservation of microalgae: is axenicity a must?, CryoLetters 34 (2), SLTB Annual Meeting 2012;174-216 (2013), Conference Proceedings.

T. Matias, D. Gabriel, F. Souza, R. Araújo, J. C. Pereira, Fault Detection and Replacement of a Temperature Sensor in a Cement Rotary Kiln, 18th IEEE International Conference on Emerging Technologies & Factory Automation , 10-13 September 2013, Cagliari, Italy, IEEE conference proceedings.

D. Gabriel, T. Matias, J. C. Pereira, R. Araújo, Predicting Gas Emissions in a Cement Kiln Plant using Hard and Soft Modeling Strategies, 18th IEEE International Conference on Emerging Technologies & Factory Automation , 10-13 September 2013, Cagliari, Italy, IEEE conference proceedings.

2012

Abrantes, A. M.; Serra, E.; Goncalves, C.; Oliveiros, B.; Laranjo, M.; Sarmento- Ribeiro, A. B.; Rocha-Gonsalves, A.; Botelho, M. F., Tumour hypoxia and technetium tracers: in vivo studies. Current Radiopharmaceuticals 2012, 5 (2), 99-105.

Loura, L. M. S., Química e Música: come together? Boletim da Sociedade Portuguesa de Química 2012, 124, 31-40.