FEUC

Carmen Amado Mendes

Artigos em Atas de Eventos

Mendes, Carmen Amado, “Macau: the missing link of a BRICS-Politik”, Simpósio Internacional BRICS-II 2015: Institutionalization & Macau, Macau University of Science and Technology, Macau, Maio, 2015.

Mendes, Carmen Amado, “Diversifying channels in China-Brazil relations: The multilateralization of the bilateral relationship”, I Simpósio Internacional Chinese-Lusophone Relations: China and Brazil, Macau University of Science and Technology, Macau, Maio, 2014."

Cardoso, Daniel e Mendes, Carmen Amado, “Identidades híbridas e lusofonia em Macau: a influência da política cultural e do Fórum para a Cooperação Económica e Comercial entre a China e os Países de Língua Portuguesa”, XI Congresso Luso-Afro-Brasileiro de Ciências Sociais, Universidade Federal da Bahia, Salvador, Agosto, 2011.

Mendes, Carmen Amado, “New trends in China’s foreign policy: the role of the Macau Special Administrative Region”, III Global International Studies Conference, World International Studies Committee, Universidade do Porto, Porto, Agosto, 2011.

Cardoso, Daniel e Mendes, Carmen Amado, “Lusofonia em Macau: Que Contributos para o reforço das relações Sino-Brasileiras?”, X Congresso da Associação Internacional de Lusitanistas, Faculdade de Ciências Humanas e Sociais da Universidade do Algarve, Faro, Julho, 2011.

Mendes, Carmen Amado, “The Macao Forum and the Chinese presence in Africa: implications for Sino-European relations”, Conferência EU and China – Partners or Competitors in Africa?, College of Europe, Bruges, Fevereiro, 2010

Mendes, Carmen Amado; Iturre, Maite e Nascimento, Daniela, “The weight of Taiwan in China’s foreign policy towards Africa and Latin America: the battle for diplomatic recognition in Cross Strait Relations”, VI European Association of Taiwan Studies Conference, Universidade Autónoma de Madrid, Abril, 2009.

Mendes, Carmen Amado, “The Significance of the Partnership and Cooperation Agreement in Sino-European Relations: a step forward or a recurrent idea?”, Workshop  Internacional – Prospects and Challenges for EU-China Relations in the 21st Century: The Partnership and Cooperation Agreement, College of Europe, Bruges, Abril, 2009.

Nascimento, Daniela e Mendes, Carmen Amado, “China in Africa: a mutually beneficial strategic partnership? The case of Sudan”, International Studies Association 2009 Convention, Nova Iorque, Fevereiro, 2009.

Mendes, Carmen Amado e Nascimento, Daniela, “Cooperação Sul-Sul: A Presença Chinesa em África”, X Congresso Luso-Afro-Brasileiro de Ciências Sociais, Universidade do Minho, Braga, Fevereiro, 2009.

Mendes, Carmen Amado e Gaspar, Sofia, “O Brasil e a África Lusófona na Nova Agenda de Pequim: O Papel do Fórum Macau”, X Congresso Luso-Afro-Brasileiro de Ciências Sociais, Universidade do Minho, Braga, Fevereiro, 2009.

Iturre, Maite e Mendes, Carmen Amado, “Regional implications of China’s new foreign policy in Latin America: the energetic factor”, International Studies Association 2009 Convention, Nova Iorque, Fevereiro, 2009.

Mendes, Carmen Amado, “Realpolitik dynamics of China’s foreign policy: assertiveness and pragmatism in international relations”, Conferência Inaugural do International Forum for Contemporary Chinese Studies: Post-Olympic China: globalisation and sustainable development after three decades of reform, Nottingham, Novembro, 2008.

Freire, Maria Raquel e Mendes, Carmen Amado, “Realpolitik dynamics and image construction in the Russia-China relationship: forging a strategic partnership?”, II Global International Studies Conference, World International Studies Committee: What Keeps Us Apart, What Keeps Us Together? International Order, Justice, Values, Ljubljana, Julho, 2008.

Mendes, Carmen Amado, “A Evolução do Relacionamento entre a Europa e a República Popular da China”, II Congresso Nacional: Portugal e o Futuro da Europa, Instituto de Estudos Estratégicos Internacionais, Lisboa, Junho, 2007.

Mendes, Carmen Amado, “The Impact of China’s entry into the WTO”, Encontros da Arrábida: China’s Rise: Which Outcomes?, Fundação Oriente e Observatório da China, Junho, 2007.

Mendes, Carmen Amado, “O Processo de Transição de Macau”, XXIII Conferência Internacional de Lisboa: Portugal na Europa e no Mundo: 25 Anos de Política Externa e de Segurança (1980-2005), Instituto de Estudos Estratégicos e Internacionais, Lisboa, Dezembro, 2005.