FMUC

António Francisco Rosa Gomes Ambrósio

FranciscoAmbrosio
Investigador Principal com Agregação
Telefone: +351 239 480 093 (ext: 15353)
Fax: +351 239 480 280
E-mail: afambrosio@fmed.uc.pt
Morada:Centre of Ophthalmology and Vision Sciences, IBILI
Faculty of Medicine, University of Coimbra
Polo 3
3004-548 Coimbra
Portugal
C.V. PT Francisco Ambrósio é Investigador Principal na Faculdade de Medicina da Universidade de Coimbra (FMUC), e atualmente desempenha as funções de subdiretor para a área de Investigação Científica e Desenvolvimento Tecnológico.
Francisco Ambrósio também lidera um grupo de investigação no Centro de Oftalmologia e Ciências da Visão, no Instituto Biomédico de Investigação em Luz e Imagem (IBILI) da Faculdade de Medicina, sendo também o coordenador da Linha de Investigação do IBILI designada por Farmacologia e Terapêutica Experimental.
Os seus principais interesses de investigação estão focalizados em duas doenças degenerativas da retina, retinopatia diabética e glaucoma. Atualmente é também o Presidente da Sociedade Portuguesa de Bioquímica.
C.V. EN

Francisco Ambrósio is a Principal Investigator at Faculty of Medicine, University of Coimbra (FMUC), where he is currently the Vice-­‐Director, being responsible for the area of Scientific Research and Technological Development.
Francisco Ambrósio is a group leader at Centre of Ophthalmology and Visions Sciences, at Institute of Biomedical Research in Light and Image (IBILI), since 2002, being also the coordinator of the Pharmacology and Experimental Therapeutics area at IBILI.
His main research interests are two non-­‐curable retinal degenerative diseases, diabetic retinopathy and glaucoma. Francisco Ambrósio is also the President of the Portuguese Biochemical Society.

More information