FMUC

E-mail: jomalva@fmed.uc.pt
Morada:
C.V. PT

João O. Malva é Investigador Principal, com Agregação, na Faculdade de Medicina da Universidade de Coimbra (FMUC). É responsável pelo Gabinete de Gestão de Projectos e Gestor de Ciência na FMUC. É Secretário da Assembleia de Representantes.

Desempenha o cargo de Vice-Director do Instituto de Investigação Interdisciplinar da Universidade de Coimbra (iii) e é o coordenador científico do consórcio “Ageing@Coimbra” – Região Europeia de Referência para o Envelhecimento Activo e Saudável. Foi Presidente da Sociedade Portuguesa de Neurociências (2007-2011).

Tem desenvolvido investigação no domínio das Neurociências com contribuições significativas nas temáticas da neuroprotecção, neuroinflamação e neurogénese na reparação cerebral. O seu impacto internacional reflecte-se na distinção como membro da EDAB (European DANA Alliance for the Brain), no seu factor H 28 e nas cerca de 2000 citações dos seus trabalhos científicos (Novembro de 2013)

C.V. EN

João O. Malva is Principal Investigator (with “Agregação”) at the Faculty of Medicine of the University of Coimbra (FMUC). He is Director of the Project Management Unit and Science Coordinator at FMUC. João Malva is the Secretary of the Assembly at FMUC.

João O. Malva is Vice-Director of the Interdisciplinary Research Institute (iii) and he is Science Coordinator of the consortium “Ageing@Coimbra” – European Reference Site for Active and Healthy Ageing. He is Past-President of the Portuguese Society for Neuroscience (2007-2011).

His research activity has been focused on Neuroscience with relevant contributions in areas such as neuroprotection, neuroinflammation and neurogenesis in brain repair. He got significant international visibility, including the nomination as full member of EDAB (European DANA Alliance for the Brain), holds an H factor 28 and about 2000 citations (November 2013).