LEAP ERA-NET WaterJPI-005-2015

Water JPI

Acrónimo: LEAP

Referência: LEAP ERA-NET WaterJPI-005-2015

Título: Legacies of Agricultural Pollutants (LEAP): Integrated Assessment of Biophysical and Socioeconomic Controls on Water Quality in Agroecosystems

Área Científica: Outras Ciências Naturais

Síntese do Projeto: LEAP aims to develop a unified framework that explicitly incorporates agricultural nutrient legacies and time lags into adaptive management strategies to protect water resources under changing climate and land use. The research will integrate three components: biophysical, economic and policy.

Investigador Responsável: Doutora Conceição Oliveira Cunha

Programa de Financiamento: ERA-NET

Instituição Financiadora: FCT - Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Data de início: 01-04-2017

Data de conclusão: 31-03-2020

Instituições participantes no Projeto: University of Waterloo (proponente); Stockholm University; University of Copenhagen; Universidade de Coimbra.

Custo total elegível (EUR): 92.458,00€

Apoio financeiro público nacional: 92.458,00€