GA 777154 ATMOSPHERE

Código da Operação: Grant Agreement no. 777154

Acrónimo: ATMOSPHERE

Referência: GA 777154 ATMOSPHERE

Título: Adaptive, Trustworthy, Manageable, Orchestrated, Secure, Privacy-assuring, Hybrid Ecosystem for Resilient Cloud Computing

Área Científica: Cloud computing

Síntese do Projeto: ATMOSPHERE (Adaptive, Trustworthy, Manageable, Orchestrated, Secure Privacy-assuring Hybrid, Ecosystem for REsilient Cloud Computing) is a 24-month project aiming at the design and development of an ecosystem of a framework, platform and application of next generation trustworthy cloud services on top of an intercontinental hybrid and federated resource pool. The framework considers a broad spectrum of properties and their measures. The platform supports the building, deployment, measuring and evolution of trustworthy cloud resources, data network and data services. The platform is demonstrated on a sensitive scenario to build a cloud-enabled secure and trustworthy application related to distributed telemedicine.

Investigador Responsável: Doutor Marco Paulo Amorim Vieira

Programa de Financiamento: H2020 - Industrial Leadership

Instituição Financiadora: European Commission

Data de início: 01-11-2017

Data de conclusão: 31-10-2019

Instituições participantes no Projeto: Universitat Politecnica De Valencia (proponente); Trust-It Services Limited; Universidade de Coimbra; Politecnico di Milano Technische; Universitaet Dresden; University of Piraeus Research Center;
Quibim Sociedad Limitada; Emc Israel Advanced Information Technologies Ltd.

Custo total elegível (EUR): 189.375,00€

Apoio financeiro da UE: 189.375,00€