GA 692023 LINK

Código da Operação: Grant Agreement Nr. 692023

Acrónimo: LINK

Referência: GA 692023 LINK

Título: Linking excellence in biomedical knowledge and computational intelligence research for personalized management of CVD within PHC

Área Científica: Medical Informatics

Síntese do Projeto: In this project the goal is to link competences in intelligent processing in order to create a research ecosystem to address two central scientific and technical challenges for PHC deployment: (1) infusion of clinical evidence biomedical knowledge in PHC solutions and (2) moving PHC solutions from personal to personalized services, i.e., services adapted to the specific user needs and characteristics. This will foster EU impact and leadership in intelligent processing for CVD management in PHC.

Investigador Responsável: Doutor Paulo de Carvalho

Programa de Financiamento: H2020 - TWINN-2015 - Twinning

Instituição Financiadora: European Comission

Data de início: 01-01-2016