PTDC/EME-EME/31243/2017

POCI-01-0145-FEDER-031243

Acrónimo: RDFORMING

Referência: PTDC/EME-EME/31243/2017

Objetivo temático: OT 1 - Reforçar a investigação, o desenvolvimento tecnológico e a inovação

Título: Robust Design of Sheet Metal Forming Processes to Reduce Productivity Losses

Área Científica: Mechanical Engineering

Síntese do Projeto: This proposal aims to establish an efficient and robust approach for measuring and modelling the different sources of scatter in sheet metal forming processes. The concept of robust design combined with numerical simulation of these processes is increasingly prominent, especially in the automotive and aeronautical industries. The robustness analysis enables the engineer to recognize, monitor and anticipate possible problems that can occur in the production environment due to scatter. It is intended to contribute for research and innovation in the manufacture of sheet metal components, which is a key sector within Europe and Portugal with a large number of industries and companies, most of them SMEs, which use this technology.

Investigador Responsável: Doutor José Valdemar Bidarra Fernandes

Programa de Financiamento: PT2020 – SAICT –PTDC/ICDT

Instituição Financiadora: FCT - Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Data de início: 01-06-2018