Open Class with Tamara Munzner

9 março
Tamara Munzner
© Tamara Munzner

No âmbito das disciplinas de Visualização Avançada de Dados e Visualização de Informação, realiza-se, no dia 9 de Março, quarta-feira, pelas 17h00, uma Aula Aberta focada no processo de design e avaliação de visualizações de informação, conduzida por Tamara Munzner (https://www.cs.ubc.ca/~tmm/), Professora e Investigadora do Departamento de Informática, Universidade de British Columbia, Canada. A palestra terá lugar na sala A5.4@DEI. A participação de todos é bem-vinda.

Bio:

Tamara Munzner is a Professor of Computer Science at the University of British Columbia. She holds a PhD from Stanford, has been active in the visualization field for over 30 years, and has published over 80 papers. Her longstanding engagement with the IEEE VGTC community includes service as InfoVis and EuroVis Papers Co-Chair, and chair of the VIS Restructuring Committee, the VIS Executive Committee, and the InfoVis Steering Committee. She published the book "Visualization Analysis and Design" in 2014 as the first in the AK Peters Visualization Series (CRC/Routledge), and continues as series editor. She received the IEEE VGTC Visualization Technical Achievement Award in 2015. She has worked on problem-driven visualization in many domains including genomics, computational linguistics, web log analysis, and journalism. Her technique-driven visualization interests include graph drawing and dimensionality reduction. Her evaluation interests include controlled experiments in a laboratory setting and qualitative studies in the field.