Festival Dongzhi 2018

Publication date: 03-12-2018 16:48

O Instituto Confúcio da Universidade de Coimbra realizará no dia 14 de dezembro um espectáculo Chinês celebrando o Solstício de Inverno. A Celebração será das 17 às 19 horas e terá lugar na Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra. Nós, os nossos alunos e nossos voluntários estamos a preparar atuações culturais, jogos divertidos e provas de culinária Chinesa para vos dar a conhecer a Cultura Chinesa.O Festival do Solstício de Inverno é um momento importante na Cultura Chinesa e é a antecipação do Novo Ano Lunar Chinês.Esperamos que se junte a nós para comemorar connosco este importante festival junto de amigos de todo o mundo!

Festival Dongzhi 2018
科英布拉大学孔子学院将于2018年12月14日17:00-19:00在科英布拉大学文学院Conference Room of FLUC 举行汉语秀暨冬至联欢晚会,孔子学院为此次活动准备了文艺表演、趣味游戏及中华美食品尝等环节,向广大师生展示中国文化及孔子学院学生的学习成果。冬至节是中国农历24节气中一个重要的节气,也是中华名族的一个传统节日。围绕冬至节,中华民族各地都有各种传统习俗,此次冬至节活动,孔子学院诚挚邀请世界各国的朋友光临参与,并为大家提供最地道冬至活动。

The Confucius Institute at the University of Coimbra will hold a Chinese Show and Winter Solstice at the Conference Room of Faculty of Arts of the University of Coimbra on December 14th, 2018, from 17:00-19:00. We prepared cultural performances, fun games and Chinese food tastings to show the Chinese culture and the learning outcomes of Confucius Institute students. The Winter Solstice Festival is an important solar term in Chinese Lunar New Year and a traditional festival of Chinese celebrities. Around the Winter Solstice Festival, the Chinese nation will celebrate it in different manners. During the Winter Solstice Festival, the Confucius Institute sincerely invites friends from all over the world to participate and provide the most authentic winter solstice activities for all of you.