CeBER Research Seminars - Spring 2020

5 fevereiro
CeBER

O Ciclo de Seminários de Investigação do CeBER visa promover o debate de ideias e estimular o desenvolvimento de uma comunidade de suporte à investigação em Economia e Gestão através da realização de encontros regulares para apresentação de trabalhos de investigação sobre temas relevantes para a concretização dos objetivos do CeBER. No âmbito deste ciclo de seminários membros do CeBER, estudantes de doutoramento e investigadores externos convidados apresentam os trabalhos de investigação que têm em curso. Os seminários têm lugar à quarta-feira, 14h00, na Sala Keynes, salvo indicação expressa diferente, com uma duração aproximada entre 45 e 60m.

21-02-2020 - (13:30-14:30) Carlos Sousa (Professor of Marketing and Business Strategy at Molde University College (MUC), Norway)

Are Collaborations Always Good? Firm’s Innovation Strategies and its Export Performance

26-02-2020 Cristela Bairrada (CeBER) - 3.1 Room

Qualidades funcionais e valor percepcionado: o efeito mediador da experiência e da personalidade da marca

04-03-2020 Conferência conjunta Conselho de Finanças Públicas /FEUC/CeBER

Crescimento Económico e Produtividade em Portugal

11-03-2020 (Cancelado)  Mat Hughes (Professor of Entrepreneurship and Innovation, School of Business and Economics, Loughborough University) - Gonçalves da Silva Room

Marketing as an Investment in Shareholder Value and lessons from the review process

Spatial autocorrelation of exports and R&D expenditures in Portugal

25-03-2020 (Cancelado)  Pedro Rosa Dias (Imperial College, London) -  Gonçalves da Silva Room

Extrinsic incentives, image motivation and social pressure: evidence from a large-scale experiment with Nigerian midwives

01-04-2020 (Cancelado) Inês Ferreira (Development Economics Research Group - DERG, University of Copenhagen, Department of Economics )

Personal characteristics and job preferences: Insights from Mozambican university students

22-04-2020 Joshua Duarte (Student of the PhD in Economics)

Nonparametric Analysis of Financial Development and Consumption

29-04-2020 Catarina Proença (Student of the PhD in Management) - Gonçalves da Silva Room

Political Connections and Banking Performance: The Moderating Effect of Gender Diversity

Samuel Castelo (Student of the PhD in Management)

Desempenho das Organizações públicas: um estudo sobre o efeito mediador das capacidades dinâmicas

06-05-2020  -  Teresa Rebelo (CeBER and Faculty of Psychology and Educational Sciences of the University of Coimbra) - Gonçalves da Silva Room Gonçalves da Silva Room

Conflict handling strategies and team members’ satisfaction:  An intrateam longitudinal approach.

20-05-2020 Tiago Sequeira (CeBER and FEUC)

TBA

27-05-2020 Mónica Oliveira (Instituto Superior Técnico, Universidade de Lisboa) Anf. 4.1(Room)

TBA