Este site utiliza cookies para lhe proporcionar uma melhor experiência de utilização. Ao navegar aceita a política de cookies.
OK, ACEITO

Orientação de doutorandos

(2013) The strategic importance of function designing in a cal center context
Gestão de Empresas
(2021) The impact of governance models on the performance of public non-higher education institutions
Gestão de Empresas
(em curso) The importance of strategic planning for the effectiveness of municipal spending
Gestão de Empresas

Publicações

(2020) Raising consumers' interest in their water invoices: Challenges and opportunities. Utilities Policy, 63, 101004.
Autores
(2020) Opportunities and challenges raised by Customer-to-Customer Interaction to service operations management: a quality management perspective. In: da Silva, Patrícia Pereira, Jorge, Susana, Sá, Patrícia Moura e (Ed.), Emerging Topics in Management Studies, (pp 209-234). Coimbra: Imprensa da Universidade de Coimbra.
Autores
(2019) Economia social - olhares cruzados. Coimbra: Almedina.
Autores
(2019) Collaborative design in public services: a problem reframing case. In: EISIC (Ed.), Proceedings of 22nd Excellence in Services International Conference: EISIC. 436-443.
Autores
Editores
(2019) Drivers of customer satisfaction and loyalty in swimming pools. The TQM Journal, 31, 436-450.
Autores
(2019) Alguns marcos do movimento da qualidade na administração pública em Portugal: Que sinais para o futuro?. In: Pires, António Ramos, Saraiva, Margarida, Rosa, Alvaro (Ed.), TMQ – Número Especial – 10 anos, (pp 59-80). Lisboa: Edições Sílabo.
Autores
Editores
(2019) Que papéis pode desempenhar a Gestão da Qualidade nas Organizações da Economia Social? Uma reflexão em torno dos seus contributos internos e externos.. In: Antunes, Margarida, Namorado, Rui (Ed.), Economia Social: Olhares Cruzados. Coleção Horizontes Solidários, (pp 113-128). Coimbra: Almedina.
Autores
Editores
(2018) Are vulnerable customers being left behind by voice mechanisms embedded in quality models?. Proceedings of the 21st Excellence in Services International Conference, Paris. 523-534.
Autores
(2018) Governança Pública e Governança de TI: nível de adoção das melhores práticas de auditoria nos órgãos de administração pública federal brasileira. In: Fernandes, Joaquim, Matias, Fernanda, Baptista, Celísia, Melo, Ana, Alcoforado, Elidomar (Ed.), Atas da TMS Conference, In TMS Conference Series, Faro. 349-367. Universidade do Algarve, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo.
Autores
Editores
(2018) For Best Results: Make the most of the product development process by combining quality function deployment and design thinking. Quality Progress, 38-44.
Autores
(2018) Clientes vulneráveis: Um desafio para os Modelos da Qualidade. Qualidade, 1, 31-33.
Autores
(2018) Are Public Administration Institutions Willing to Disclose Their Performance Through Data Portals?. In: Oliveira, Graça, Marques, Rui, Ferreira, Augusta (Ed.), Handbook of Research on Modernization and Accountability in Public Sector Management, (pp 234-253). IGI Global.
Autores
Editores
(2018) Institutional Research and Themes. Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions, Dordrecht: Springer Netherlands.
Autores
(2017) TRANSPARÊNCIA DAS INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR: COMUNICAÇÃO COM A COMUNIDADE EMPRESARIAL. Atas da 17ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação. 158-173. Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, APSI.
Autores
(2017) A typology of customer-to-customer interaction and its implications for excellence in service provision. Total Quality Management and Business Excellence, 28, 1183-1193.
Autores
(2017) Assessing customer satisfaction and loyalty in the retail sector. International Journal of Quality and Reliability Management, 34, 1508-1529.
Autores
(2017) Transparency and accountability in municipalities: an analysis of 40 year evolution in Portugal. In: Cuadrado-Ballesteros, Beatriz, García-Sánchez, Isabel María (Ed.), Local Governments in the Digital Era: Looking for Accountability, (pp 219-241). New York: Nova Science.
Autores
Editores
(2016) Design Thinking and QFD: two sides of the same coin?. Proceedings book of the 2nd International Conference on Quality Engineering and Management. 87-99. University of Minho.
Autores
(2016) Linking performance evaluation systems to quality assessment models: the case of the Portuguese Directorates-General. 19th QMOD Proceedings. 1232-1246.
Autores
(2016) How is transparency being regarded in education management literature?. Proceedings of the 19th Toulon Verona Conference. 367-380.
Autores
(2016) A typology of customer-to-customer interaction and its implications for excellence in service provision. 19th QMOD Proceedings. 1247-1257.
Autores
(2016) Conciliação Trabalho/Família em Organizações de Excelência. Revista Brasileira de Orientação Profissional, 17, 77-89.
Autores
(2016) Comportamentos de Reclamação nos Serviços de Água e Saneamento de um Município. Revista da Qualidade, 3, 17-20.
Autores
(2016) Data Quality Requirements for Water Bills. TQM Journal, 28, 933-953.
Autores
(2015) Avaliação de Transparência Online: o caso do SIADAP das Direcções Gerais. CISTI 2015 - 10ª Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação.
Autores
(2015) Looking after consumers' right to information: the role of water invoives. IRSPM 2015.
Autores
(2015) Online transparency assessment: The case of Directorate-Generals and SIADAP. 2015 10th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). 1-6. IEEE.
Autores
(2015) Comportamentos de reclamação: estudo de caso nos serviços de água e saneamento de Montemor-o-Velho. ENEG 2015.
Autores
(2015) Melhorar a comunicação entre entidades gestoras e clientes domésticos: o papel das faturas. ENEG 2015 - Encontro Nacional de Entidades Gestoras.
Autores
(2015) Integration and cocreation for better public services: a study based on the Portuguse Citizen's Shop case. IRSPM 2015.
Autores
(2015) Residential users' perceptions on water bills. Notas Económicas, 29-47.
Autores
(2015) Translating the EFQM model into the courts. International Journal of Quality and Service Sciences, 7, 230-244.
Autores
(2015) Perceções dos Consumidores Domésticos acerca das Faturas de Água. Notas Económicas, 42.
Autores
(2015) Tensions Raised by TQM Demands Upon Work Design in Technologically Controlled Environments: The Case of a Call Centre. Achieving Competitive Advantage through Quality Management, (pp 253-264). Cham: Springer International Publishing.
Autores
(2015) Quality Cost. Encyclopedia of Quality and the Service Economy, (pp 569-575). Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd.
Autores

Contactos

Morada

Faculdade de Economia
Universidade de Coimbra
Av. Dias da Silva, 165
3004-512
Portugal

Telefone

Telefone
+351 239 790 580
Extension
500280

Web e Email

Email
pmourasa@fe.uc.pt