BOOKS CHAPTERS Reis, C.F.S., Conceição, M.L. & Ferreira, M. E. (2015). Virtualidades das actividades de outdoor learning: Uma intervenção pedagógico-didatica no ensino primário. In P. M. Iglesia (Ed.), Pressente y futuro de la enseñaza de las ciências/Presente e futuro do ensino das ciências (pp.). Ourense: Educación Editora. [No Prelo] Reis, C.F.S. (2013). Transfigurações educacionais da dinâmica globalizadora. In R. Jacinto (Coord.), Condições de vida, coesão social e cooperação territorial (pp. 9-25). Guarda/Lisboa: CEI/Âncora Editora. Reis, C.F.S. (2013). Dos desafios im/possíveis da Pós-modernidade à reconstrução dos referenciais educacionais. In J. Boavida, D. Formosinho & H. Damião (Coords.), Educação: perspetivas e desafios (pp. 119-148). Coimbra: Imprensa da Universidade de Coimbra. Reis, C.F.S. (2011). João de Deus Ramos: Educação e República. In M.A. Garcia (Coord.), Euforia breve: memórias da primeira república na Guarda (pp. 424-437). Guarda: Câmara Municipal da Guarda. Reis, C. F. S. (2009). A educação face ao des/aparecimento do sujeito. In A. Dujo, J. Boavida & V. Bento (Coords.), Educação: Reconfiguração das suas fronteiras (pp. 94-122). Guarda: Centro de Estudos Ibéricos. Reis, C. F. S. (2007). “Massagem” mediática: desafio à teoria da educação. In J. Boavida & A. Garcia del Dujo (Coords.), Teoria da educação: Contributos Ibéricos (pp. 529-592). Coimbra: Imprensa da Universidade de Coimbra. Reis, C. F. S. (2006). Cultura e diálogo raiano. In R. Jacinto & V. Bento (Coords.), O interior do centro de Portugal (pp. 155-158). Porto: Campo das Letras. Reis, C. F. S. (2003). Princípios pedagógicos de ontem, de hoje e… de sempre? In J. J. E. Pinheiro (Coord.), Livro de Homenagem a José Miguel Carreira Amarelo (pp. 239-252). Guarda: Escola Superior de Educação da Guarda. |
PAPERS IN INTERNATIONAL JOURNALS AND PROCEEDINGS Costa, A., Roque, M.E., Reis, C.F.S. & Salgado, J. (2014). 1st Cycle of Basic Education Teachers and their Engagement in Science and Technology. Asian Journal of Education and e-Learning, 2, 3, 190-203. Neves, D., Ferreira, E., Reis, C. & Loureiro, M. (2014). Experimental activities inscience teaching of children with special educational needs in preschool. ICERI2014 Proceedings. Reis, C.F.S., Formosinho, M. & Lobo, C.C. (2014). Higher Education in Portugal: From expansion to quality assessment. The Online Journal of New Horizons in Education, 4, 4, 44-53. ISSN: 2146-7374 Reis, C.F.S. & Formosinho, M. (2014). Desafios metamodernos da Filosofia da Educação, Revista Egitania Sciencia do Instituto Politécnico da Guarda. (ISSN: 1646-88-48). Revisão por pares. Indexação: Latindex, Copernicus, Proquest, EBESCO. Formosinho, M., Formosinho, S. & Reis, C.F.S. (2014). Science legitimacy and the postmodern condition of knowledge. International Journal of Human Sciences, 11, 1, 427-447. Revisão por pares. (ISSN:1303-5134). Indexação: Elektronische Zeitschriftenbibliothek, Wilson Database, Copernicus, EBESCO, ICAAP. Reis, C. F. S., Formosinho, M. (2014). Alternative ways of adressing Philosophy For Children. International. In S. Ramaekers & P. Noens (Eds.), Proceedings of the 14th Biennial Conference of the International Network of Philosophers of Education: Old and new generations in the 21st century – Shifting landscapes of education (pp. 505-508). Retrieved from http://inpe2014.org/programme/. Reis, C. F. S. (2013). La reconstrucción metamoderna de la Razón Pedagógica – Revisitando o Bildung. In J. A. Ibáñez-Martín (Coord.), Actas del VII Congreso Internacional de Filosofía de la Educación (pp. 496-502). S.L.: Biblioteca Online. Reis, C. F. S., Formosinho, M. & Lobo, C. (2013). Higher Education in Portugal: From expansion to quality assessment. In M. Elmas, International Conference on Quality in Higher Education: Proceedings Book (pp. 390-405). Retrieved from http://www.icqh.net/ Reis, C. F. S. (2013). Didatizar o processo de ensino e aprendizagem da filosofia da educação. In A. Ishman & A. Eskicumali, International Conference New Horizons on Education: Proceedings Book (pp. 86-98). Retrieved from http://www.int-e.net/ Reis, C.F.S., Paiva, T. & Formosinho, M. D. (2013). An account of the Progress Model for Initial Teacher Education in ESECD. Egitania Sciencia, Ano 7, Special Edition, 29-37. Formosinho, M. Reis, C.F.S. & Jesus, P. (2013). Education sciences: Towards a theoretical rebirth beyond reductionisms. Revista Interuniversitaria de Teoría de la Educación, 25 (1), 47-62. Reis, C.F.S. (2013). Organizing ERASMUS Intensive Programmes: An account of experiences. Actas del XII Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativas. Reis, C.F.S. (2013). On learning and teaching. Homo-Societas-Technologiae, 1 (1), 22-28. Reis, C.F.S. (2013). O privado e o público numa sociedade mediática. Egitania Sciencia, 7 (11), 101-122. Reis, C.F.S., Paiva, T. & Formosinho, M. D. (2013). An account of the Progress Model for Initial Teacher Education in ESECD. Egitania Sciencia, Ano 7, Special Edition, 29-37. Reis, C.F.S. (2013). La reconstrucción metamoderna de la Razón Pedagógica – Revisitando o Bildung. In J. A. Ibáñez-Martín (Coord.), Actas del VII Congreso Internacional de Filosofía de la Educación (pp.496-502. S.L.: Biblioteca Online. Brás, A. T., Reis, C.S. (2012). Developing preschool children aptitudes. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 3, 135-147. Costa A., Ferreira M.E., Reis, C.S. and Salgado J.M. (2011). Inclusive attitudes and practices in science teaching in an inland region of Portugal. In A. Ishman & C. Reis, International Conference New Horizons on Education: Proceedings Book (pp. 536-541). Retrieved from http://www.int-e.net/ Reis, C. F. S. (2011). Contribution for multiculturalism: Through the recognition of difference. In A. Ishman & C. Reis, International Conference New Horizons on Education: Proceedings Book (pp. 247-261). Retrieved from http://www.int-e.net/ Ferreira, M.E., Tracana, R.B., Leitão, J., Oliveira, F., Velho, F. & Reis, C.F. (2011). A look at the knowledge of healthy eating in the student population of School Health Guarda. In A. Ishman & C. Reis, International Conference New Horizons on Education: Proceedings Book (pp. 126-136). Retrieved from http://www.int-e.net/ Reis, C. & Formosinho, M. (2011). Retos de la cultura mediática en la família y la escuela. International Journal of Developmental and Educational Psychology, Ano XXIII, 1(2) 553-560. Formosinho, M. & Reis, C. (2011). A sociedade digital e a (re)construção do humano. Revista Portuguesa de Pedagogia, Extra-Série, 477-490. Reis, C., Leitão, J., Salgado, J. & Ravasco, C. (2010). The inclusive culture in Guarda’s County: Teachers’ perceptions and practices. In A. Ishman & Z. Kaya (Coords.), Procedings Book of the Intenational Conference on New Horizons in Education (pp. 818-823). Famagusta, June 23-25, 2010. Retrieved from http://www.int-e.net/ Formosinho, M. & Reis, C. (2010). Education in a multicultural context and the globalization challenge. In A. Ishman & Z. Kaya (Coords.), Procedings Book of the Intenational Conference on New Horizons in Education (pp. 255-261). Famagusta, June 23-25, 2010. Retrieved from http://www.int-e.net/
|