Book Club - The Physics and Psychophysics of Music

6 novembro, 2018
Book Club - The Physics and Psychophysics of Music

A partir da próxima sexta-feira, 9 de Novembro de 2018 continua o Book Club no RÓMULO Centro Ciência Viva da Universidade de Coimbra.

Rui Vilão, professor no Departamento de Física da UC, irá falar sobre o livro "The Physics and Psychophysics of Music" de Juan G. Roederer.

A coordenação das sessões do Book Club está a cargo do Prof. Doutor Fernando Sampaio dos Aidos.

SINOPSE DO LIVRO
"This book, a classic in its field, deals with the physical systems and physiological processes that intervene in music. It analyzes what objective, physical properties of sound are associated with what subjective psychological sensations of music, and it describes how these sound patterns are actually generated in musical instruments, how they propagate through the environment, and how they are detected by the ear and interpreted in the brain. Using the precise language of science, but without complicated mathematics, the author weaves a close mesh of the physics, psychophysics and neurobiology relevant to music."

Às sextas-feiras das 14 às 15h, durante o 1.º semestre.

Datas
1ª sessão - 9 Nov.